14 July 2010

Katakan "YA" untuk Rokok dan Katakan "YA" untuk Kanser

siapa yang tengah makan tue bawak-bawak la habiskan dulu. tak pon berenti jek makan.

Susah hati Riang-Riang tengok penghisap rokok yang tegar nie. Macam-macam kerajaan buat nak suruh orang kita berhenti merokok. Banyak jugaklah iklan yang menghabiskan duit berjuta-juta tapi tak guna. Baru-baru nie jek pun internet kecoh dengan seorang budak di Indonesia yang berumur 2 tahun mampu menghisap 50 batang rokok sehari. Lepas tu timbul pulak cerita kanak-kanak perempuan di China pula melakukan perkara yang sama malah ketagihan arak. Tapi tidak pula Riang-Riang kata Malaysia ni baik sangat. sebenarnya pun sama, cuma masih tidah didedahkan sahaja. Biasalah anak-anak Malaysia mahu juga ikut dalam ranking cuma lebih suka 'low profile' kata mereka.

Fullstop cerita sal kanak-kanak ni. Riang-Riang nak tanya ni adakah anda perokok? jika anda seorang perokok jadi anda WAJIB tengok entry ni sampai habis dan hayati dengan penuh perasaan. Riang-Riang nak tunjukkan pada y'all ni adalah kisah seorang lelaki yang merupakan seorang perokok tegar, dan kerana tabiatnya itu, sekarang dia menghidapi kanser mulut. Jadi lihat sahaja y'all kesan merokok dalam jangka masa panjang. Riang-Riang pasti perokok tegar pasti sangat riang melihat gambar ini kerana 10,20 tahun akan datang muka y'all pulak Riang-Riang masukkan dalam belog. Riang-Riang sebagai seorang yang berjiwa suci ni, jadi kasihan tengok y'all bakar duit y'all tue, siap bonus sekali dapat. PENYAKIT! Hentikan la kebiasaan merokok anda sebelum y'all pun terkena kanser mulut seperti ini wahai perokok..! anda tidak kachak pun merokok. sila percaya kata-kata ini.

Teruskan membaca untuk melihat muka kachak perokok tegar ini


2 Beriang Ria:

Cahaya Mata said...

wuu-huw!!! "mmg kachak" beb,merokok la anda untuk mendapat muka "kachak" seperti ini!!! nasihat IKHLAS daripada saya :))

Ika Zul said...

kompem aku tengok dekat aku pengsan :D *teruja* ekekeke

Powered by Blogger.