24 September 2010

Apa yang Perlu Anda Lihat Sekiranya Menggunakan PC di Tempat Umum?

Berhati-hati semasa memakai PC seperti di cyber cafe. Lihat belakang PC dan lihat apakah alat ini ada di belakang PC. Kalau ada jangan pakai PC itu. Kenapa? Teruskan membaca untuk mengetahui fungsi alat ini dengan lebih lanjut.



Alat ini dinamakan Keystroke. Ia dicucuk di hujung cable keyboard yang terhubung ke PC, ini digunakan untuk menyimpan semua data yang telah diklik oleh keyboard itu.

Kebanyakan ini dipakai di Cyber Cafe, pameran, hotel Dan lapangan terbang. Maka berhati-hatilah terutama pada y'all yg menggunakan Internet di tempat seperti itu untuk mengakses account bank online atau apa sahaja site penting yang menggunakan id atau password.


Setelah y'all masuk ke account bank, dan setelah selesai, meninggalkan PC, itu maka dengan mudahnya mereka yang berniat jahat ini membuka account itu kembali dan melihat segala site yang y'all pernah buka sebelumnya. Semua yang y'all klik tadi sebenarnya telah tersimpan di dalam Black Device.

Jadi, sebaiknya y'all periksa dahulu PC jika ada sesuatu yang mencurigakan di belakangnya sebelum menggunakan Internet di tempat umum untuk mengakses site penting.

Semoga informasi ini berguna untuk y'all semua. Lebih baik mencegah sebelum terjadi apa-apa hal kan. Cik RR menyampaikan untuk keharmonian sejagat. Bye-bye y'all.

0 Beriang Ria:

Powered by Blogger.