11 August 2010

Tak Puasa !!

Assalamualaikum. Selamat berpuasa.
Ha y'all puasa ke tidak? Sempat sahur tidak pagi tadi? Kalau sempat alhamdulillah, teruskan bangun sahur. Sebab ada keberkatan di dalam sahur tu. Kalau yang mana tak sempat tu jangan guna alasan tu tak nak puasa ya. Tak sesuai. Nanti Cik RR tak nak bagi duit raya.
Cerita pasal orang tak nak puasa ni, Cik RR ada la tangkap gambar beberapa gambar makhluk allah yang masa puasa ni pagi-pagi dah makan. Ish ish ish. Tengahari makan. Malam kejap lagi pun nanti dia makan jugak. Tak senonoh! Nak tahu siapa? Adakah gambar y'all termasuk dalam ni? Teruskan membaca untuk mengetahui siapakah makhluk-makhluk tersebut sekejap sahaja lagi..

“Ramadhan itu adalah bulan sabar, sedang sabar itu pahalanya adalah syurga..”. (Riwayat Abu Khuzaimah dari Salman r.a.)

Ha,ini la dia makhluk-makhluk yang tak puasa tu. Nasib baik semua haiwan. Apa? Ingat Cik RR nak letak gambar y'all makan burger sorok-sorok tu ke? Takde makna. Itu jawab sendiri kamu dengan Allah!!
Cik RR : tak boleh laser sangat mulut bulan puasa ni.

Jangan ponteng puasa noo. Kalau y'all ponteng ha tadek beza la y'all dengan haiwan-haiwan ni terutama yang last sekali ni kann. Oleh itu, Selamat berpuasa dan Salam Ramadhan dari Cik RR untuk y'all ^‿^

2 Beriang Ria:

cik kumbang said...

hehehe....mampu tersengih je tgk pic2 tu...(^^,)

-Si Riang-Riang- said...

hohohoh. jangan lama2 sengihnya. nanti orang lain pikir apa pulak kan.... ;)

Powered by Blogger.