27 August 2010

Jom Mencari Kerja

Y'all selalu pergi Karnival Kerjaya tak? Siapa yang jobless dan yang nak cari pengalaman lepas keluar IPT sini la tempat y'all akan serbu kan. Ha, very the sesuai gitu. Teringat pulak Cik RR masa di China pun Karnival ni memang giat dijalankan tau.
Ini disebabkan jumlah penduduk China yang terlampau ramai. Hingga menyebabkan permintaan pekerjaan dalam pasaran sangat besar berbanding dengan tawaran pekerjaan sangat kecil. Jadi untuk mencari pekerjaan di China bagai mencari sebutir permata gitu.
Jom tengok gambar di sekitar Karnival Kerjaya yang berlangsung di China. Hanya satu ayat untuk menggambarkannya. Sempitnya!!!!! ;)
Ramainya. Sampai dah siap polis jaga lagi. Ni kalau bawak anak kucing kompem hilang




Cuba cari Cik RR dalam gambar ni.
Berbanding kita dengan mereka di luar sana, sebagai rakyat Malaysia kita sangat bertuah kerana mampu mencari pekerjaan tanpa bersaing dengan beratus ribu orang lagi. Paling kurang anda cuma perlu bersaing dengan 4-5 orang sahaja. Rezeki di Malaysia ini sangat banyak. Cuma mungkin kita sudah terbiasa dengan kesenangan, dan tidak sanggup untuk sedikit susah. Terlalu memilih pekerjaan, sehingga pekerjaan seperti sektor pembinaan-buruh yang sentiasa dikuasai orang asing. Sama-sama kita fikirkannya untuk Malaysia dan diri sendiri. :)

0 Beriang Ria:

Powered by Blogger.