03 March 2010

10 Tip Penurunan Berat Badan, BERKESAN dalam 1 minit



Tidak ada satu pun strategi penurunan berat badan di dunia ini yang tidak akan mengambil masa atau usaha. Oleh itu gaya masa kini yang sangat sibuk dengan kerjaya dan menguruskan keluarga menyebabkan ramai wanita terpakse melupakan hasrat untuk menurunkan berat badan - Namun berikut adalah 10 strategi berjaya untuk membakar kalori dan lemak anda yang hanya mengambil masa 60 saat atau kurang. Bagaimana caranya? Teruskan Membaca

1. Membuat Jus Campuran
Campurkan jus kegemaran anda (setengah dari jumlah yang anda biasa ambil) dengan air mineral. Anda boleh cut up sehingga 85 kalori per gelas - dan kehilangan 2kg atau lebih satu tahun.

2. Berjalan Ketika anda Sedang Membuat Panggilan
Bakarlah kalori anda ketika bercakap di dalam telefon: Membasuh Kain (gune tangan) (68 kalori), menyiapkan meja makan (ulang alik ke dapur) (85)

3. Buat Kajian Mengenai Pembungkus Makanan
bagi sesetengah orang ianya tidak penting. sekilas pandang sepotong bar coklat mengandungi 220 kalori. Tapi jika anda lihat dengan lebih teliti (ataupun sebotol jus, sepeket keropok, kacang) mengandungi dua ataupun lebih untuk 1 hidangan - ini bermaksud kalori yang anda ambil adalah 2 kali ganda dari kalori yang dinyatakan.

4. Rendam Teh Hijau Sebelum Anda Keluar Berjalan-Jalan
Kafein membebaskan asid lemak, sehingga dapat membakar lemak anda dengan lebih mudah. Dan Polyphenol (sebatian antioksidan)yang ada pada teh hijau bekerja dalam kafein dan sekaligus meningkatkan kalori yang dibakar. (Jika anda mempunyai tekanan darah tinggi, skip tips ini.)

5. Bawa Bekal untuk Makan Tengahari
Makan di luar 5 kali seminggu boleh membuat anda makan lebih banyak- hampir 300 kalori per hari - berbanding jika anda jarang makan luar.

6. Semuanya yang Masuk ke Dalam Mulut Harus Sihat
Gunakan minyak zaitun menggantikan mentega dan minyak kelapa sawit. Ianya sihat dan dapat juga membantu anda makan lebih sedikit. Dalam kajian terbaru,jumlah pengambilan makanan adalah lebih daripada 52 kalori, rata-rata daripada mereka, memakan makanan yang menggunakan mentega.

7. Taburkan rami pada bijirin
Tinggi serat biji rami boleh membantu mengekang nafsu makan dan menghilangkan kalori. Tambah ke yoghurt atau muffin dan bread mixes - ini boleh didapati di kedai-kedai makanan kesihatan.

8. Buat Jadual ujian darah
1:12 wanita (yang kebanyakan tidak tahu itu) mempunyai tiroid kurang aktif, yang dapat memperlambat metabolisme nya

9. Supersize kan H2O anda
Membeli botol besar ketika datang haid ia sangat baik untuk anda seperti air: kerana anda akan minum lebih banyak.

10. Makan Chunky Salad
Potong carrot, sederi, ubi keledek, zucchini, atau sayuran lain, memotong dalam saiz yang besar dan bukannya mengiris. Ini kerana banyak usaha untuk mengunyah potongan-potongan yang lebih besar itu.Bila anda lebih banyak mengunyah anda akan makan sedikit menu utama.

0 Beriang Ria:

Powered by Blogger.