30 June 2010

Bunuh Diri?

Tekezot sangat sebab dapat berita, pelakon dan juga penyanyi Park Yong-ha dijumpai meninggal dunia di rumahnya di Seoul awal pagi ini. Park Yong-ha yang berumur 33 tahun itu dikatakan telah membunuh diri.
Setakat ini polis melaporkan tiada nota bunuh diri. Keluarganya dan teman-teman berpendapat bahawa Park mungkin tertekan dengan penyakit ayahnya yang sakit teruk kerana kanser perut. Tetapi alasan atau sebab yang sebenarnya tiada siapa mengetahui.
We are very sad to report that actor and singer Park Yong Ha has died at the age of 33. His body was discovered by his mother at 5:30 AM on June 30 in his home in the Non Hyun Dong district of Seoul. A mobile phone charger cord was tied around his neck. His death is presumed to be a suicide. One friend reported that he had seemed depressed for months, with his father suffering from late-stage stomach cancer.

Park menjadi terkenal di dunia antarabangsa pada tahun 2002 dengan K-drama Winter Sonata. Park memulakan karier nya sebagai penyanyi di Jepun selepas itu tetapi di dalam bidang lakonan Park kelihatan pasang surutnya. Dan terbaharu, dramanya yang berjaya baru-baru ini ialah drama On Air. Walaupun dia mempunyai banyak permintaan dari pengarah dan penerbit filem, itu tetap tidak menghalang dirinya berfikir untuk tidak membunuh diri. Pastinya berita bunuh dirinya telah mengejutkan semua peminatnya dari dalam dan luar negara.

0 Beriang Ria:

Powered by Blogger.